Siin viitasid ja kommenteerisid eksperdid ja EMSLi inimesed peamiselt 2009. aasta KOV valimiste kampaaniate vastavust heale valimistavale. Miks ja kuidas vabaühendused seoses valimistega veel teevad, loe www.ngo.ee/manifest. Tava rikkumisest anna teada info@ngo.ee, kampaania käib ju kogu aeg.

laupäev, 26. detsember 2009

Pragmatism vs hea tava

Oktoobris jäi siia riputamata hulk viimasel minutil laekunud valimistava rikkumisi, aga eile kuulsin veel ühest ja tundus tore see veel kirja panna.

Ühes väikses Eesti vallas pakkus keskerakondlasest vallavanem mu sõbra isale diili – kui sina kandideerid meie nimekirjas, siis mina panen su tänavale valgustuse. Isa kandideeris, sai kaks häält, ja juba nädala pärast olid lubatud lambid (samuti kaks) pisikesele tänavale paigaldatud.

Naljakas oli mu arust see, et sõbra isa ise ei hääletanud enda ega Keskerakonnagi poolt, aga sai oma laternad kätte – ühena tuhandetest sarnastest diilidest, ma kardan, mis enne kohalikke valimisi Eestis sõlmitakse. Mu küsimus on, kas kohalik rahvas saab ikka aru, et niisuguste tehingute juures on midagi natuke valesti?

Nimelt oli naabrinaine pärast isale öelnud, et tubli mees, tema räägib juba aastaid selle tänava valgustamise vajadusest, nüüd sai aga lõpuks ära tehtud!

PS Kõnealuses vallas võim vahetus.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar